maandag 7 november 2011

Daar word je blij van


Als fervent breister heb ik niet zo heel veel excuus nodig om mij een voorraadje nieuwe wol aan te schaffen. Knuffels breien voor een prentenboek, je kunt je toch nauwelijks een beter excuus voorstellen. Ik besluit om een flinke voorraad fleurige wol te kopen, zodat ik kan kiezen op het moment dat ik ga breien.


Begin dit jaar breide ik een een aantal knuffels voor wolfbedrijf Schoppel. Daarvoor kreeg ik een flinke voorraad Schoppel wol van allerlei kwaliteiten. Ik herinner mij dat ik erg blij was met de Schoppel Pur. Ik had daar nog een streng van over, dit weekend heb ik er deze aap van gebreid. Pur is zo'n typische Schoppel wol waarvan de draad gevilt is in plaats van gesponnen.


Een prettige draad om mee te werken die bovendien beschikbaar is in de prachtigste kleurcombinaties.


Vanmorgen kwam de pakjespost met deze doos. Daar word je toch blij van. 


En dat waren ze nog niet eens allemaal, nog voordat ik dit logje ging schrijven had ik al 2 strengen opgewonden om er een beginnetje van te breien.

7 opmerkingen:

Wieke van Keulen zei

Dit als een heerlijk snoepje; de foto's die jij laat zien. Naar zo'n foto kan ik uren kijken en erover fantaseren. Prachtig.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een prachtige kleuren.
Ik ben druk bezig met Vera, mijn kleindochter kan niet wachten.

Groetjes
Ines

Line zei

Wat een mooie wolletjes, als die eens allemaal omgevormd zijn tot Jorissen, Suzy's, Vera's, Kareltjes,Jacobussen. Dat wordt hier weer heel hard genieten

Anoniem zei

Prachtig!! Je apen treffen het om van dit mooie materiaal gemaakt te worden.

Vr.gr.Tijm

Unknown zei

Ja dat zijn de leuke dingen van het leven!!

Noor zei

met veel plezier lees ik je weblog. Wat een mooie en zinvolle periode heb jij achter de rug. Fijn dat het goed gaat met jou, de apen en je patroontjes...!
fijne avond, Noor

Anoniem zei

Ik zag een Jacobus in de Langestraat In Amersfoort. Leuk!!
Corry