donderdag 29 december 2011

Met de harpen gooien (vrij naar Guus Kuijer)


Er wordt enthousiast met harpen gegooid. Terwijl de reparatie van deze harp nog niet eens klaar is, kreeg ik begin vorige week een sms-je van een andere harp vriendin: Ik heb mijn harp laten vallen er zitten 2 grote barsten in de klankkast. Deze (veel kleinere) reparatie moest toch maar tussendoor. Ik heb de harp uit elkaar gehaald en de barsten in de klankkast gelijmd. Hierboven zie je hoe ik - in mijn werkkloffie - de buitenkant van de klankkast weer bijwerk; er blijven altijd lijmresten achter en bovendien moet de naad aan de buitenkant weer glad gemaakt worden. De klankkast van de andere harp in reparatie staat achter mijn rug te wachten tot ik weer verder ga met die reparatie. Op de één of andere manier zit bij deze reparatie de hele tijd de titel van een kinderboekboek van Guus Kuijer in mijn hoofd - "Met de poppen gooien".

Ik heb flink doorgewerkt vandaag. De klankkast ziet er weer pico   bello uit. Daarna heb ik de harp weer in elkaar gezet; het is altijd weer een heel gedoe om alles precies op zijn plaats te krijgen. Vervolgens de snaren er weer op en de harp stemmen.

De harp moet nog even bijkomen van deze ingreep - het duurt even voor er weer voldoende spanning op de snaren en het klankbord staan. Volgende week wordt hij weer opgehaald en zal hij weer klinken alsof er niets gebeurd is.

7 opmerkingen:

lheurebleue zei

tja, als je met harpen gaat gooien komen de barsten als apen uit de mouw. wat een geluk dan dat er een harpendokter in de buurt is!
met jou gaat men goed gestemd het nieuwe jaar in!

Herma zei

Wat eene uitkomst dat jij zo'n goede harpendokter bent!!! Moest wel lachen om de titel, gelijk kwam de zin Gooien met poppen in mij op. Heb jaren niet aan dat boek gedacht of aan de schrijver. Zal het weer eens uit de kast pakken, net als zijn andere boeken. bedankt voor de tip.

Wieke van Keulen zei

Tjonge, Annitta, wat ben jij toch creatief.

Marita Kromhout zei

Echt ongelooflijk wat jij allemaal kunt. Respect.

Anoniem zei

He, blij dat je weer aan de harpen bent, in Zwolle was je nog zo van: dat wordt niks meer, repareren dus in ieder geval wel. Veul hail en zeegen in het nije jaor.

Anoniem zei

shoe lifts insoles may also be used whenever you simply want a height increase, also

http://chillwithfriends.com/index.php?do=/profile-4650/info/

Anoniem zei

Your shoes may also have an impact on the comfort of one's shoe lifts

http://gracepca.com/index.php/member/338674/