vrijdag 23 november 2012

De knuffels en ik


Ik ben wel eens verbaasd over mezelf, en dan met name  over hoe lang ik door kan gaan met hetzelfde zonder dat dat me gaat vervelen.

Deze zomer verbaasde ik me over het feit dat ik achter elkaar tassen aan het breien was, nu zijn het de hele tijd weer aapjes en beren enzo, ik ga maar door en ga maar door.


De knuffels uit dit bericht heb ik allemaal gebreid van garen dat begin vorige week mijn huis is binnen gekomen. Sinds ik op de handwerkbeurs in Rotterdam garen heb verkocht, denk ik na over welke garens ik wil verkopen, en dat denken gaat het best als je van die garens iets breit.


Nu is dat helemaal geen straf,  ik ben met elke doos met bolletjes die hier binnen komt heel blij en kan niet wachten om er iets van te gaan breien, en zo ontstaat de ene knuffel na de andere en ik vind de een al leuker dan de ander. 


Ik heb natuurlijk een goed excuus, pas met de voorbeelden kunnen mensen goed zien wat een garen doet, en van een kraam vol mooie voorbeelden is het leuk kopen. Maar, goed beschouwd, heb ik helemaal geen excuus nodig, ik vind het allemaal veel te leuk.


Dit alles heeft natuurlijk wel consequenties voor mijn huis. Ten eerste natuurlijk overbevolking, op elk denkbaar, maar vooral ondenkbaar plekje zitten een of meer knuffels, wel heel gezellig, en ik woon alleen, dus niemand heeft er last van.
 
En dan al die bolletjes wol, nou ja, als Anna hier komt slapen slaapt ze zo'n beetje in een ballenbak van bolletjes wol. Het is maar goed dat zij ook de bolletjes gekte heeft.
 
Klik op een foto in dit bericht voor meer informatie over het gebruikte garen.

10 opmerkingen:

Alyt Vlieg zei

Ja, wat is dat toch met die knuffels van jou.
Wij liepen laatst in Enschede langs het museum De Welle (mijn zoon woont daar vlakbij), toen ik daar een aantal Jacobussen zag zitten.Ik was helemaal enthousiast en werd een beetje uitgelachen door man en kids. Maar het is gewoon zo: het zien van elke Jacobus (in een weblogje of in het echt) maakt me blij. Wat moet jij in een vrolijk huis wonen :-)

Marguerite zei

Wat een gezellige boel zal het bij jou in huis zijn met al die apen.
Mooi zijn ze.
Groetjes Marguerite

Marloeskreatief zei

Heerlijk al die knuffels en ook ik ben blij met ze als je ziet hoe mijn kleinzoon met de muizen speelt zo gezellig en leuk, ga maar lekker door hoor en je boek is ook super Gr. Marloeskreatief

foekie's fashion zei

Wat zijn ze schattig al die knuffels van jou, heerlijk als je zo van je hobby houdt. Groetjes van JOke

Pauline zei

Wat een fantastisch resultaat van het uitproberen van wolletjes!

Tine zei

Lijkt me heerlijk om zo lekker te kunnen genieten van je knuffels ;)

ik heb het patroon besteld, maar ik krijg het niet voor elkaar... ik moet dus nog even wachten om te kunnen genieten van mijn eigen Jacobus...

blijf lekker uitproberen, genieten wij met je mee op je blog ;)

groetjes,
tine

Anoniem zei

Ze blijven leuk, Van de restanten van Jacobus, Fleur en de konijnentweeling heb ik precies een Joris kunnen breien (zijn staartje en twee tenen van het jurkje van het konijnenmeisje).
als hij opgevuld is zal ik je een foto sturen.
groetjes, Marijke

lheurebleue zei

als je echt door iets gegrepen bent, kan je er eindeloos mee doorgaan ...

Merel zei

Blijf vooral doorgaan met je knuffels breien, want ik geniet iedere keer weer van zo'n nieuw prachtig, guitig snuitje. Ik kwam bij de stoffenwinkel in Roden en wie zaten daar op de toonbank! Grote en kleine Jacobus......kon ik ze ook even voelen. geweldig.

obat alami kanker payudara zei

hihi...
it's so cute... :D